40ndate
mood oli täielikult mõjutatud II maailmasõjast (1939-1945). Kuna
sõja ajal olid võimalused piiratud, kavandati toodetud rõivad
kokkuhoiu printsiibil tagasihoidlikus ja praktilises stiilis. Uut
säästlikku trendi hakati nimetama utilitarismiks. Seda
iseloomustasid asjalikud tegumoed, laiade kandiliste õlgadega jakid
ja sirged või väheste voltidega seelikud. Rõivad
pidid vastama kindlaksmääratud nõuetele. Näiteks määrati ette
seeliku pikkus, nööpide ja taskute arv jne.
Suurimaks
trendiks olid pükskostüümid, mis lisasid riietusele maskuliinsust.
Selle vähendamiseks muutusid lõiked taas keha järgivateks (rõhutati taljet) ning
kontsade kõrgus saavutas oma senise rekordi.
Kümnendi
lõpul, 1947 aastal tõi Christian Dior avalikkuse ette new look'i. Pillav
ja naiselik new look
vastandus sõja ajal kantud kandilisele ja kokkuhoidlikule
rõivastusele. Uut trendi iseloomustasid kitsas, korsetiga kokku
tõmmatud piht, längus õlad, padjanditega rõhutatud laiad puusad
ning tihedalt volditud sääremarjani ulatuvad kaharad seelikud.
Esialgu šokeerivaks peetud ülimalt naiselik ja eriskummaline stiil
domineeris vaatamata mitmetele kahtlustele naistemoes peaaegu kümme
aastat.
No comments:
Post a Comment