Esimese
maailmasõja eel avaldas Läänemaade moele märgatavat mõju
orientalism. Seda iseloomustas erksate värvide julge kasutamine,
sihvakale siluetile kantud kontrastne trükk ja idamaised tikandid.
Lisaks eelmisel kümnendil ampiiristiili loomisel, oli ka selle suuna eesotsas Paul Poiret. Ta kujundades haaremipükse ning
kalliskivivärvides sillerdavaid turbaneid, mida ehtisid eksootilised
suled ja rikkalik ornamentika. Poiret' disain sillutas teed
modernismi iseloomustavale poisilikule stiilile, mida hiljem viljeles
Chanel.
Otsustavalt
muutis naistemoodi I maailmasõda (1914-1918). Kuna mehed suundusid sõjaväljale, muutusid naised iseseisvamateks, neil tuli tegutseda vabrikutes ning tähtsamale kohale tõusis mugavus. Pikk seelik, ebamugav korsett ning ülespandud suur soeng asendusid militaarsete vormirõivastega.
Mehed
kandsid kalifeepükse ja kedriseid või nahast säärikuid,
millega mindi isegi õhtusöögile ja teatrisse.
Tänu
I maailmasõjale said teoks Chaneli ideed – moe tuumaks kujunes
lihtsus. Igapäevaselt hakati kandma paljusid spordirõivaid, näiteks
sviitreid ja lühikesi pükse. Pärast sõda püüdsid paljud minna
tagasi varasema riietumisstiili juurde, kuid selleks oli juba liiga
hilja.
No comments:
Post a Comment